Stacja XIV: Jezus zostaje złożony do grobu

 
Jezus  zostaje złożony 
do grobu 

Stacja 14 : Jezus zostaje złożony do grobu  
 
Kłaniamy Ci się , Panie Jezu Chryste , i błogosławimy Tobie , żeś przez  
 
krzyż i mękę swoją świat odkupić raczył . 

Nieliczni wierni odprowadzają Pana do grobu. Zapanowała cisza - bolesna ,ale zarazem kojąca. Ofiara została spełniona, wnet będzie zmartwychwstanie.
- Ciebie też kiedyś odprowadzą do grobu ,gdy skończy się czas trudnej walki. Nie lękaj się ,skoro szedłeś w swoim życiu razem z Chrystusem drogą krzyżową.
Panie ,dokonała się Twoja Męka .Spoczywasz w grobie. Wkrótce nastąpi wspaniały dzień i Twoje zwycięstwo nad grzechem , śmiercią i piekłem. Mnie też po przebytej drodze krzyżowej chcesz zapewnić wieczne szczęście. Chcesz mi podarować niebo . Wzmocnij mnie na czas tej drogi,pomóż mi wytrwać. Ty wyprzedzasz mnie z Twoim krzyżem,znakiem Twego Królestwa. Pójdę wpatrzony w ten znak. Pójdę za Tobą ,bo tylko ta droga prowadzi do twojej szczęśliwości. 
 
Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste , zmiłuj się nad nami. 
 
I Tyś , która współcierpiała , Matko Bolesna, przyczyń się za nami.