MODLITWY W INTENCJI RODZINY; Modlitwa o dobrego męża


MODLITWA O DOBREGO  MĘŻA

Ojcze mój niebieski,jeżeli wolą Twoją
jest,bym wyszła za mąż ,żyje już gdzieś ten
człowiek,który mnie szuka,z którym będę
mogła się połączyć; ojciec moich dzieci.
Otocz go opieką.Niech pozostanie czysty,
opanowany i szlachetny-dla Ciebie i dla
mnie.
Zachowaj także i mnie dla niego.Zasiej
dobre ziarno w nasze serca teraz,w wiośnie
naszego życia.Wzmacniaj je,by nasz przy-
szły dom był bogaty w Twe łaski.Amen.

MODLITWA O DOBRĄ ŻONĘ

Panie Boże,Ojcze Niebieski,Ty widzisz
całe me życie,tak jak ja szczytu gór oglą-
dam leżący u moich stóp krajobraz .Ty
wiesz,że mieszka gdzieś dziewczyna ,która
kiedyś,gdy ze mną się spotkała,opuści ojca
i matkę,odda mi rękę i serce,abyśmy odtąd
wzajemnie do siebie należeli.
Proszę Cię o rozwagę i cierpliwość,bym
znalazł dobrą towarzyszkę i matkę mych
dzieci, którą Ty dla mnie wybrałeś,zanim
urodziliśmy się.Amen.

MODLITWA ZA MAŁŻONKÓW

Prosimy Cię,wszechmogący Boże,racz
racz darzyć ojcowską opieką związek przez Cie-
bie ustanowiony i przez długie lata strzeż
w pokoju tych,których złączyłeś węzłem sa-
kramentalnym.Przez Chrystusa,Pana na-
szego.Amen.

MODLITWA W INTENCJI POCZĘTEGO DZIECKA

Maryjo,Matko Dobrej Rady,Ciebie pro-
szę o pomoc,aby dziecko moje, dopiero co
poczęte,stało się radością naszego domu,
narodu i Kościoła.Przez Chrystusa,Pana
naszego.Amen.

MODLITWA MATKI W STANIE BŁOGOSŁAWIONYM

Umiłowany,Niebieski Ojcze,dziękuję Ci ,że
udzieliłeś mi łaski noszenia i dania życia. Przy-
gotowałeś we mnie tajemnicę życia i za nią pra-
gnę Cię wielbić. Pozwól mi więc dziękować Ci
dojrzale za ten wielki Dar. Uświęć ofiarę mego
wysiłku,stań przy mnie w trudnej godzinie,
daj, abym mężnie wytrwała i zrodziła zdrowe
dziecię. Z mężem zamierzamy je Twojej ojcow-
skiej miłości i przyjmiemy wszystko ,co przyj-
dzie nam wykonać i wycierpieć. Udziel mi do-
brych ,czystych myśli ,abym karmiła moje dzie-
cko nie tylko swoją krwią,lecz także Twoją ła-
ską i miłością oraz poprawną radością.Nie do-
zwól nam nigdy zapomnieć,że dziecko zostało
nam powierzone i ma się stać dzieckiem Bo-
zym, Przez Chrystusa,Pana naszego.Amen.

MODLITWA ZA DZIECI

Panie Jezu Chryste,Synu Boga żywego,
który,zrodzony przed wiekami,chciałeś jed-
nak w doczesności być dzieckiem i miłujesz
niewinność tego wieku. Ty z miłością tuliłeś
i błogosławiłeś przedstawione Ci dzieci: racz
więc te dzieci zawczasu otoczyć słodyczą
swojego błogosławieństwa i spraw, aby złość
nie odmieniła ich umysłu,oraz dozwól,aby
wzrastały w latach,w mądrości i w łasce,
mogły zawsze podobać się Tobie. Który ży-
jesz i królujesz na wieki wieków.Amen.

MODLITWA ZA DZIECKO PIERWSZOKOMUNIJNE

Panie,Ty w sakramencie chrztu sw. powo-
łałeś nasze dziecko do dziecięctwa Bożego.
Wkrótce ma ono z Tobą po raz pierwszy za-
siąść do Uczty Eucharystycznej i zjednoczyć
się z Tobą przez przyjęcie Komunii św. Dzię-
kujemy Ci,o Panie ,za tę łaskę,jak również
za wszystko ,co dla naszego dziecka uczyni-
łeś. Wielbimy Cię. Równocześnie prosimy
Cię usilnie,abyś w czasie tego przygotowa-
nia zesłał wspomagającą Twoją łaskę na na-
sze dziecko,rodzinę,wychowawców
i przełożonych oraz na wszystkich współbra-
ci.Daj,byśmy wzmocnieni tą łaską uświęcali
każdy nasz dzień i przez nią wzrastali
w miłości do Ciebie,Boga w Trójcy Św. Je-
dynego,i naszych współbraci.Amen.

MODLITWA ZA RODZICÓW

Dobry Boże,dziękuję i proszę za moich
rodziców.
Wiele im zawdzięczam: troska o moje ży-
cie,zdrowie,wykształcenie i wychowanie.
Dzięki nim zostałem ochrzczony-cieszę się
z tego. Wiem ,że rodzicom nieraz było cię-
zko w życiu,a jednak starali mi się zapewnić
jak najwięcej dobrego.
Boże,spraw ,abym umiał być im za wszy-
stko wdzięczny,a łaską swoją wynagródz ich
znojny trud. Naucz mnie rozumieć ich ,gdy
są zmęczeni i mają kłopoty.Daj im zdrowie
i siły oraz błogosław wszystkim ich wysił-
kom .Proszę Cię też o pokój i miłość
w mojej rodzinie.Przez Chrystusa,Pana na-
szego.Amen.

MODLITWA ZA RODZINY

Przenajświętsza Trójco,w głębokiej poko-
rze prosimy o Twoje zmiłowanie,aby wszy-
stkie rodziny całego świata stały się Bożą
rodziną. Spraw,aby Twoje Królestwo stało
się udziałem wszystkich naszych rodzin.
Przedwieczny Ojcze ,tak bardzo umiłowa-
łeś świat ,że zesłałeś swego Jednorodzonego
Syna, aby każdy ,kto weń wierzy ,nie zginął,
ale miał życie wieczne. Daj wszystkim na-
szym rodzinom łaskę zawierzenia Twemu
Synowi,Jezusowi Chrystusowi,bez zwąt-
pień i okazania tego czynem przez posłu-
szeństwo wobec Kościoła świętego przez
uczynki miłości.
Odwieczny Synu Boży i Synu Maryi,Jezu
Chryste,jedynie w Tobie jest zbawienie,po-
nieważ nie ma innego imienia pod niebem,
danego ludziom ,przez które mogliby osiąg-
nąć zbawienie. Udziel wszystkim naszym ro-
dzinom łaski,abyśmy Ci niezachwianie zau-
fali,ponieważ Ty umarłeś dla nas na Krzy-
żu. Ze względu na miłość,z którą do nas
przychodzisz ,za nas umierasz i zostajesz
w świętych sakramentach,spójrz na po-
trzeby rodzin i buduj w nich Twoje Królest-
wo.Amen

MODLITWA W INTENCJI DOMU RODZINNEGO

Panie,Boże wszechmogący,który wybra-
łeś za matkę Twego Syna Najświętszą Ma-
ryję Pannę,spraw ,abym znalazł(a) tyle siły
i pogody,by przyjąć w nasz dom rodziców
( mojej zony,mego mąża). Spraw,abym za-
wsze im służył(a) jak syn(córka),bez buntu
o moje zdrowie i czas. Daj,abym był(a) wy-
wyrozumiały(a) i cierpiliwy(a) dla ich starości,
abym do końca z godnoscią człowieka wie-
rzącego w Ciebie spełniał(a) przyjęte na sie-
bie obowiązki ich opiekunów.Przez Chry-
stusa,Pana naszego.Amen.

MODLITWA ZA CHOREGO W RODZINIE

Ojcze Niebieski,spojrzyj na N.,członka
mojej rodziny,który zachorował.Popatrz
na jego duchowe i cielesne cierpienia. Poz-
wól mu doznać Twojej pomocy,aby służył
Ci znów w zdrowiu duszy i ciała, jeśli to się
zgadza z Twoją wolą.Racz więc sprawić,by
znalazł siłę w zaufaniu do ojcowskiej Twej
ręki.Przez Chrystusa ,Pana naszego.Amen.