Modlitwy w różnych potrzebach>modlitwa za chorych

 
Uzdrowienie Chorych
 

Módlmy się do Matki Bożej o Uzdrowienie Chorych

ZA CHORYCH

Wszechmogący,wieczny Boże,wiekuisty
lekarzu wierzących,wysłuchaj nasze prośby
zanoszone za chorego,dla którego wypra-
szamy Twoje zmiłowanie,aby odzyskawszy
zdrowie złożył Ci dziękczynienie w Twoim
Kościele. Przez Chrystusa ,Pana naszego,
Amen.

MODLITWA O CIERPLIWOŚĆ

Boże ,który starłeś puchę pradawnego
wroga szatana,przez cierpliwość swojego
Jednorodzonego Syna, daj nam prosimy ,ze
czcią rozważać cierpienia z miłości ku nam
poniesione i za Jego przykładem w spokoju
ducha znosić wszystkie przeciwności.Przez
Chrystusa,Pana naszego.Amen.

MODLITWA O DOBRE SPĘDZENIE CZASU

Ojcze,który dajesz mi wolne chwile,bym
mógł pokrzepić swe słabe siły dla tym lep-
szego spełniania obowiązków ,daj, abym jak
najlepiej wykorzystał każdy moment ,pa-
miętając,iż będę musiał kiedyś z niego zdać
rachunek przed Tobą.Amen.

MODLITWA O MĄDROŚĆ

Boże ojców i Panie miłosierdzia,któryś
wszystko uczynił swym słowem i w mądrości
swojej stworzyłeś człowieka,daj mi mąd-
rość,co z Tobą tron dzieli! Wyślij ją z nie-
bios świętych,ześlij od tronu swe chwały,by
będąc przy mnie,pracowała ze mną ,i żebym
poznał,co jest Tobie miłe. Ona bowiem wie
i zrozumie wszystko,będzie mi mądrze prze-
wodzić w mych czynach i ustrzeże mnie w
chwale swojej.Amen ( Mdr 9).

MODLITWA O MIŁOŚĆ

Boże,Ty sprawiasz,że wszystko służy do-
bru tych,którzy Ciebie miłują; daj naszym
sercom niezłomne uczucie Twej miłości,aby
zadna pokusa nie zdołała stłumić w nas pra-
gnień zrodzonych z Twojego natchnienia.
Przez Chrystusa ,Pana naszego.Amen.

Chryste ,Panie, Ty znasz nas młodych ludzi.
Spotykałeś ich wielu.Wiesz,że marzą o miło-
ści,chyba większość z nas, i ja też. A przecież
tak różnie można rozumieć miłość.
Panie,Ty znasz nasze niespokojne serca
i łatwość,z jaka wpadamy w namiętno-
ści przesłaniające czasem sens prawdziwej
miłości.Otoczenie,w którym żyjemy,tak
często wykoślawia miłość i ściąga ją w
błoto. Dodaj nam siły w walce o zachowa-
nie czystego i kochającego serca. Daj nam,
Panie,czujność w zwalczaniu egoizmu,któ-
ry tak łatwo się wkrada w nasze uczucia.
Panno Najświętsza i Matko pięknej miło-
ści, niech nasza miłość będzie kształtowana
na Twój wzór jako ofiarna i wielka.Amen.


MODLITWA O BŁOGOSŁAWIEŃSTWO W NAUCE

Trójco Przenajświętsza,źródło doskonało-
ści,miłości i prawdy.Twój jest świat,stwo-
rzenia i ja. Niechaj każde zjawisko i zdarze-
nie mówi mi o Tobie i Twojej wielkości.
Duchu Prawdy,prowadź mnie do coraz
lepszego poznania świata i siebie samego oraz
sensu istnienia. Daj gorące umiłowanie praw-
dy ,radość w dochodzeniu do niej i męstwo
w jej wyznawaniu.Chryste.Ty jesteś drogą,
spraw,proszę,aby wszystkie ścieżki i drogi
mego życia , na których się znajdę,prowa-
dziły w końcu do Ciebie,i bym wraz z Tobą
doszedł do domu Ojca.Błogosław i udziel mi
wytrwania w zdobywaniu wiedzy i popraw-
nego jej rozumienia,aby mnie zbliżała coraz
bardziej do Ciebie i służyła nienagannie Na-
rodowi i Kościołowi Bożemu.Amen.

MODLITWA W NIEPOWODZENIU i ZNIECHĘCENIU

Panie Jezu,jestem bierny i nic mi się nie
chce. Nie zależy mi na nauce ani na pracy.
Właściwie nic mi się nie udaje. Tak trudno
mi wyjść z tego zniechęcenia. Wiem,że po-
winienem z tym walczyć. Dopomóż mi.Po
trzeba mi zachęty,ciepłego słowa,zrywu.
Wlej więc otuchę i siłę w moje serce i umo-
cnij moją wolę. Chryste,Jezu,Ty dobrze
wiesz,czym jest niepowodzenie.Ludzie,
których uczyłeś,tak często nie rozumieli
Cię,a mimo to nie ustawałeś w pracy i czy-
nieniu dobrze.Pragnę się przemóc i praco-
wać,uczyć się mimo zniechęcenia,które
mnie ogarnia. Proszę Cię,Panie,pozostań
ze mną.Amen.

MODLITWA ZA NIEPRZYJACIÓŁ

Boże,dawco i stróżu miłości i pokoju,ob
darz wszystkich naszych nieprzyjaciół praw
dźiwym pokojem i miłością;udziel im odpu-
szczenia wszelkich grzechów,a nas wyzwól
swoją mocą od ich zasadzek.Przez Chrystu-
sa,Pana naszego.Amen.

MODLITWA O POKORĘ

Boże ,który sprzeciwiasz się pysznym i da
jesz łaskę pokornym,udziel nam cnoty pra-
wdziwej pokory,jakiej przykład dał wierny
Twój Syn Jednorodzony,abyśmy pychą nie
wywołali Twego gniewu,lecz przez pokorę
otrzymywali dary Twej łaski.Przez Chrystu-
sa,Pana naszego.Amen.

MODLITWA O POKÓJ

Boże,od którego pochodzą święte prag-
nienia,prawe zamiary i cnotliwe czyny,
użycz swoim sługom pokoju,jakiego świat
dać nie może;niech serca nasze będą pod-
dane Twojej woli,a czasy,w których żyje-
my,niech za łaską Twoją będą spokojne
i wolne od grozy nieprzyjaciół.Przez Chry-
stusa,Pana naszego.Amen.

MODLITWA PRZED PRACĄ

Sprawy nasze,prosimy Cię,Panie,racz
natchnieniem swoim uprzedzać i pomocą
wspierać,aby każda modlitwa i praca od
Ciebie się zaczynała i przez Ciebie kończyła.
Przez Chrystusa,Pana naszego.Amen.

MODLITWA PO PRACY

Dziękujemy Ci ,wszechmogący Boże,za
wszystkie dobrodziejstwa Twoje.Który ży-
jesz i królujesz na wieki wieków.Amen.

MODLITWA O BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU
DROGOWYM(KIEROWCY)

Boże ,daj mi pewne oko i rękę,abym mi-
komu nie wyrządzał szkody na drogach.Da-
wco życia,nie pozwól ,abym się stał przy-
czyną śmierci lub kalectwa tych,którym Ty
dałeś życie.Zachowaj,Panie ,od nieszczęść
i wypadków osoby towarzyszące mi.Naucz
mnie używać maszyny dla dobra współbraci
i pohamuj pokusę nadmiernej szybkości;
Oby piękno stworzonego przez Ciebie
świata i radość Twojej łaski towarzyszyły mi
zawsze.Przez Chrystusa,Pana naszego.
Amen.

MODLITWA O DOBRĄ POGODĘ

Panie ,wysłuchaj naszego pokornego wo-
łania i udziel nam pogody; chociaż słusznie
cierpimy za nasze grzechy,okaż nam swoje
miłosierdzie i daj nam doznać Twojej do-
broci.Przez Chrystusa ,Pana naszego.Amen.

MODLITWA O DESZCZ

Boże,w którym żyjemy,poruszamy się
i jesteśmy,ześlij nam obfity deszcz,abyśmy,
posiadając dostatecznie środki do życia do-
czesnego, z większą ufnością ubiegali się
o dobra wieczne. Przez Chrystusa,Pana na-
szego.Amen.

MODLITWA W KAŻDEJ POTRZEBIE

Boże,ucieczko nasza i mocy, wysłuchaj
pokorne modły swojego Kościoła,a ponie-
waż pobożność ,która je zrodziła,jest
Twoim dziełem,spraw ,abyśmy otrzymali
wszystko,o co Cię z ufnością prosimy.Przez
Chrystusa ,Pana naszego.Amen.

MODLITWA ZA KONAJĄCYCH

O najłaskawszy Jezu,miłośniku naszych
dusz ,błagam Cię przez konanie Najświęt-
szego Serca Twego i przez boleści Matki
Twej Niepokalanej,obmyj we Krwi Twojej
wszystkich,co dziś mają umrzeć.-Serce
Jezusa konające,zlituj się nad konającymi.